Innovatieve samenwerkingen in bijzondere Corona tijden

Door: Bossers & Cnossen
Geschreven op: 21 april 2020

Categorie

Tags

Werken bij Bossers

#werkenbijbossers

Innovatieve samenwerkingen in bijzondere Corona tijden

Hoe Groningen blijft innoveren en samenwerkingen opzoekt tussen start-ups en levenslustige bedrijven. Als er één start-up heeft aangetoond innovatief te zijn is dat Dropper wel. Het is dan ook niet voor niets dat B&C bij de start investeerde in Dropper en nu de samenwerking een boost geeft om lokaal bij te dragen aan de Groningse economie. Ook Helpdesk050, Noorderpoort, Voys en Tech-Savvy zijn betrokken bij deze samenwerking.

Wat doen we samen

Vanuit “omarm Groningen”, een initiatief vanuit de Gemeente Groningen om armoede te bestrijden, werd B&C benaderd om mee te denken over een helpdesk voor ouders en kinderen met betrekking tot thuisonderwijs. Vooralsnog ging dat om gezinnen en jongeren die niet gewend zijn om met een computer of tablet te werken en daardoor achter zijn gaan lopen met online (thuis)onderwijs.

Onlangs is de scope uitgebreid naar mensen die zorg of mantelzorg krijgen, en ondersteuning nodig hebben bij contact met de buitenwereld via bijvoorbeeld Skype. Samen met Voys en het Noorderpoort werd er binnen 10 dagen een helpdesk opgebouwd. Voys verzorgt de telefonie en ICT studenten van het Noorderpoort bemannen de telefoon. Bossers & Cnossen ondersteunt hierbij met kennis & advies vanuit het tech-savvy trainingsprogramma en vanaf nu ook met reparaties.
In de praktijk

Heb je je aangemeld bij Helpdesk050? Dan haalt Dropper thuis de laptop of desktop op die gerepareerd dient te worden, brengt deze naar Bossers & Cnossen waar wij ze repareren om ze vervolgens op het gewenste tijdstip door Dropper weer bij je thuis af te leveren. Check de website van Helpdesk050 hier.

#staysafestayhome

Kan jij hier ook gebruik van maken?

Helpdesk050 is opgezet voor ouders en kinderen die hulp nodig hebben bij het thuisonderwijs en mensen die zorg of mantelzorg krijgen. Vooralsnog is deze dienst hieraan gekoppeld. Het aanmelden van een reparatie kun je rechtsreeks doen via Helpdesk050

Belangrijk is wel dat de reparatie binnen de garantieperiode valt en dat je een laptop of desktop van de zakelijke lijn van Dell, HP of Lenovo hebt. Weet je dit niet? Helpdesk050 helpt jou dit uit te zoeken.

Investeren in lokale economie

Jeroen Bos, woordvoerder Bossers & Cnossen over de samenwerking met Dropper en Helpdesk050: “Nu, en zeker ook na de Corona crisis, is lokaal zaken doen cruciaal voor het MKB om er weer bovenop te komen. We beschouwen het als onze opdracht om hier invulling aan te geven en zien dan ook mooie mogelijkheden voor Dropper, Helpdesk050 en Bossers & Cnossen om hier in samen te werken”

Wist je dat jij zelf ook kunt bijdragen aan onze lokale Groningse economie?

Je kunt namelijk ook zelf een Drop plaatsen door alles in te vullen en te kijken of er op dat moment een Dropper beschikbaar is om voor jou de rit te doen.

#kopdrveur

Categorie

Tags

Werken bij Bossers

#werkenbijbossers

Ook interessant